تبدیل شدن به یک برند
برند چیست؟
بسیاری از افراد فکر میکنند برند تنها نام تجاری یک کسب و کار است. در حالی که برند معنای پیچیدهتری دارد. تعریفهای متفاوتی برای برند ارائه شده است؛ اما دبی میلمن، یکی از بزرگترین مشاوران برند سازی، معتقد است که برند را میتوان به عنوان یک “تمایز عمدی” تعریف کرد.
بر اساس تعریف دبی میلمن از برند، یک برند در واقع دیدگاههای منحصر به فردی است که یک کسب و کار را از سایر رقبا “متمایز” میکند و این تمایز به صورت “عمدی” و با برنامه ریزی قبلی انجام میگیرد.
به عبارت سادهتر، یک برند در واقع راه و روشی است که یک کسب و کار به آن شناخته میشود یا داستانی است که این کسب و کار میخواهد بازگو کند. این داستان باید در تمام قسمتهای کسب و کار که مخاطبان با آن در تماس هستند وجود داشته باشد تا منجر به یکپارچگی هویت برند شود.
قسمتهای مختلف یک برند بسیار متنوع هستند: از نام تجاری گرفته تا جلوه بصری، حسی و زبان نوشتاری همگی جزوی از برند به حساب میآیند. ما در این مقاله سعی میکنیم بیشتر شما را با ساخت برند تجاری آشنا کنیم. با این حال، اطلاعات ارائه شده در اینجا، برای ساخت برند شخصی نیز کاملاً قابل استفاده است.
ساخت برند قدرتمند میتواند محصول و خدمات شما را از تنها یک راه حل ساده برای یک مشکل، به تجربه بسیار بزرگتری برای مشتریان تبدیل کند. با انجام کارهای درست در زمینه برندسازی، شما میتوانید انتظارات مشتریان و نحوه شناخت آنها از خود را شکل دهید و ارتباط عمیقتری با مشتریان خود داشته باشید.
با اینکه که ساخت برند به یک فرآیند طولانی بررسی دقیق احساسات و انگیزههای خود نیاز دارد، اما میتوان این فرآیند را با استفاده از میانبرها سرعت بخشید. فرقی نمیکند که شما به تازگی کسب و کار خود را شروع کردهاید یا به دنبال تقویت کسب و کار موجود هستید، این راهنما به شما کمک میکند که هرآنچه برای ساخت یک برند قدرتمند نیاز دارید را در چند مرحله ساده یاد بگیرید.
از ایجاد مفهوم درست برای ساخت لوگو تا ساخت یک وب سایت حرفهای، این مقاله همه چیزهایی که برای برند سازی نیاز دارید را پوشش میدهد و همچنین به شما کمک میکند تا در کوتاهترین زمان یک برند حرفهای برای خود بسازید.
نحوه ساخت برند:
- اگر کسب و کار شما یک فرد بود چه ویژگیهایی داشت؟
- این فرد با کلاس و کلاسیک است یا به روز و طرفدار مد؟
- قابل اعتماد و بالغ است یا جوان و پیش رو؟
- شما در کسب و کار خود دقیقاً چه کاری انجام میدهد؟
- چگونه این کار را انجام میدهید و چرا این کار را انجام میدهید؟
- به این فکر کنید که چه چیزی پیشنهاد شما را منحصر به فرد میکند و انگیزه شما برای انجام کارهایی که انجام میدهید چیست.
- آیا خدمات تحویل و ارسال کالای شما بسیار سریع هستند یا روی خدمات مشتری مداری خود تمرکز ویژهای دارید؟
- آیا شما فقط از بسته بندیهای تجدید پذیر استفاده میکنید زیرا طبیعت دوست بودن یکی از هستههای اصلی کار شما است؟
- آیا شما یک کسب کار خانوادگی کوچک هستید که همه مشتریان خود را با نام میشناسید و صمیمیت بزرگترین ویژگی شماست؟